See other templatesSee other templates
Menu

Положення про академічну доброчесність. Просвітницька робота.

 

І. Загальні положення

1. КЗ «НСЗШ І-ІІІ ступенів №9» створює та забезпечує освітнє середовище, яке культивує шанобливе ставлення до інтелектуальної праці, сприяє науково-дослідницькій та творчій діяльності  всіх учасників освітнього процесу.

2.Положення про забезпечення  академічної доброчесності в КЗ «НСЗШ І-ІІІ ступенів №9» розроблено відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про повну загальну освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», з урахуванням  Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти, Методичних рекомендацій для закладів загальної середньої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності.

3. Положення визначає основні норми щодо дотримання принципів академічної доброчесності в освітньому процесі, визначає основні види порушень цих норм та відповідальність у разі порушення.

4. Кожен учасник освітнього процесу має дотримуватися правил, які регламентують політику академічної доброчесності в навчальному закладі, сприяти утвердженню академічних чеснот.

ІІ. Цінності академічної доброчесності

 Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Вона ґрунтується на таких цінностях:

  • чесність визначено важливою передумовою повноцінної реалізації інших складових доброчесності, адже це обов’язковий базис у викла­данні, навчанні, дослідженні й роботі;
  • довіру охарактеризовано як можливість співпраці та обміну власними ідеями, без наражання на нелегальне використання інформації, яке може погіршити репутацію та залишити відбиток на кар’єрі;
  • справедливість —прозорі очікування від учасників освітнього процесу і практики функціонування закладу освіти.
  • повага є взаємною і включає повагу до себе (діяти доброчесно під час зіткнення з труднощами) та повагу до інших (цінувати розбіжності в по­глядах, визнавати той факт, що власні ідеї доводиться піддавати сум­ніву, спростовувати, перевіряти і вдосконалювати);
  • відповідальність як процес розвитку навичок розпізнавати та проти­стояти спокусі порушення норм і правил має бути особистим обов’яз­ком і колективною справою;
  • відвага — активні дії з відстоювання академічної доброчесності, здат­ність діяти згідно з власними переконаннями всупереч страху.

Дотримання академічної доброчесності педагогами передбачає:

• посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

 • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

• об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Дотримання академічної доброчесності учнями передбачає:

• самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

 • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей.

 

ІІІ. Перелік можливих порушень академічної доброчесності

Порушеннями академічної доброчесності є академічний плагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарни­цтво, необ’єктивне оцінювання, а також:

  • надання учням допомоги, не передбаченої умовами або процедурами проходження контрольних заходів, під час підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовніш­нього незалежного оцінювання;
  • створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;
  • використання учнем під час контрольних заходів непередбачених до­поміжних матеріалів та/або технічних засобів;
  • проходження процедури оцінювання результатів навчання замість ін­ших осіб;
  • вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, при­мушування тощо) на вчителя з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання;
  • необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації.

 

IV.Інформаційні заходи з формування  академічної доброчесності та запобігання її порушенням

Такі заходи наскрізні в освітньому процесі із залученням усіх його учасників, зокрема:

  • внесення до річного плану роботи заходів із забезпечення академічної доброчесності та контролю за її дотриманням;
  • просвітницька робота;
  • практичні заняття;
  • систематичний розгляд цього питання на засіданнях педагогічної ради;
  • обрання вчителями таких форм і тематик підвищення кваліфікації, як онлайн-курси з академічної доброчесності, правил цитування, основ інформаційної грамотності та ін.;
  • дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками та учнями під час освітнього процесу.
  • проведення класних годин, спрямованих на формування принципів академічної доброчесності.

 

V.  Механізм виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброче­сності.

Адміністрація школи постійно контролює освітній процес і протидіє випадкам академічно нечесної поведінки учасників освітнього процесу.

Політика академічної доброчесності реалізовується наскрізно за чоти­рма напрямами освітньої діяльності:

  • Система освітнього середовища.

Формування культури академічної доброчесності через проведення загальношкільних інформаційних за­ходів, наочність у навчальних приміщеннях, публікаціях на сайті та в спільноті закладу, створення атмосфери неприйняття будь-яких форм порушення академічної доброчесності.

  • Система оцінювання навчальних досягнень учнів.

Прозорість і зро­зумілість критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, справед­ливість оцінювання, відсутність впливу на оцінювання жодних інших чинників, окрім умінь і навичок учнів.

  • Система педагогічної діяльності.

Педагогічні працівники дотриму­ються принципів академічної доброчесності у викладацькій діяльності, систематично інформують учнів, розробляють завдання, які унеможли­влюють списування, уникають надмірного перевантаження, дозуючи завдання і створюючи можливості для учнів робити їх самостійно, без ризиків для доброчесності.

  • Система управлінської діяльності.

Створюється комісія для розгляду можли­вих порушень принципів академічної доброчесності, здійснюються вчасне реагування на порушення і прийняття управлінських рішень, організовується робота з батьками.

 

VI. Порядок реагування на можливі порушення та види академічної відповідальності

За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
1) не можуть бути залучені до проведення процедур та заходів забезпечення і підвищення якості освіти, учнівських олімпіад та інших змагань;

2) не можуть бути допущені до позачергової атестації, що має на меті підвищення кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання;

3) не можуть отримувати будь-які види заохочення (премії, інші заохочувальні виплати, нагороди тощо) протягом одного року;

 4) можуть бути позбавлені педагогічного звання

За порушення академічної доброчесності учні можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

1) зауваження; 

2) повторне проходження підсумкового оцінювання;

3) повторне проходження ДПА;

4) повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

5) позбавлення отриманих із порушеннями академічної доброчесності академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах.

VIII. Прикінцеве положення.

Кожен учасник освітнього процесу зобов’язаний знати зміст Положення про забезпечення  академічної доброчесності в навчальному закладі. Незнання або нерозуміння норм цього документу не є причиною для виправдання або позбавлення відповідальності за неетичну поведінку в освітньому просторі.

Меню

Menu

Карта сайта

Menu
Go to top