See other templatesSee other templates
Menu

Запобігання та протидія булінгу

ПЛАН

заходів щодо профілактики булінгу

2020-2021  навчальний рік

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

Інформаційно-профілактичні заходи

1

Ознайомлення із Законом України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» (набрав чинності 19.01.2019 року), листами МОНУ від 29.12.2018 №1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу»,від 29.01.2019 № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII»

Педагогічні працівники, батьки, учні

Вересень

Заступник директора з виховної роботи Деревянко А.Ю.

2

Створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти

Здобувачі освіти

Постійно

Директор школи Казакова Г.В.

3

Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції

Батьки здобувачів освіти

Вересень

Директор

Казакова Г.В.

4

Створення інформаційного стенду «Cтоп!Булінг!» з метою широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи серед усіх учасників освітнього процесу стосовно виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

 

 

Заступник директора з виховної роботи Деревянко А.Ю.

5

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі »

Методична кухня класних керівників

Жовтень

Заступник директора з ВР

Деревянко А.Ю.

6

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

1 – 11

Упродовж року

Практичний психолог  

Власенкова Є.В.

7

Круглий стіл для педагогічного колективу «Протидія булінгу в дитячому середовищі»

Педагогічний колектив

Березень

Практичний психолог  

Власенкова Є.В.

8

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогічний колектив

Упродовж року

Заступник директора з ВР

Деревянко А.Ю.

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Проведення ранкових зустрічей  з метою формування навичок дружніх стосунків

1-4

Упродовж року

Класні керівники

2

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять

1-11

Упродовж року

Класні керівники  

3

Перегляд кінострічок відповідної спрямованості

5 – 11

Упродовж року

Учителі  інформатики

 

4

Засідання шкільного парламенту «Як довіряти й бути вдячним»

9-11

Січень

Педагог-організатор

Плахоття Т.А.

5

Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії

1-11

Упродовж року

Класні керівники, учителі літератури, історії

6

Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»

1-11

10-14 грудня

Класні керівники, учителі правознавства, практичний психолог

Власенкова Є.В.

Психологічний супровід

Діагностичний етап

1

–      Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

–      опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

-    діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

–     дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

Усі категорії учасників освітнього процесу

 

Упродовж року

 

 

 

 

 

(За потребою)

 

Класні керівники,

практичний психолог

Власенкова Є.В.

2

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

 

Вересень

Практичний психолог

Власенкова Є.В.

3

Діагностика стану психологічного клімату класу

1-11

Упродовж року

Практичний психолог

Власенкова Є.В.

4

Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час

1-11

Упродовж року

Практичний психолог

Власенкова Є.В.

5

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу

1-11

Упродовж року

Практичний психолог

Власенкова Є.В.

6

Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу

1-11

Упродовж року

Практичний психолог

Власенкова Є.В.

Робота з батьками

1

Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі»

1-11

Упродовж року

Класні керівники  

2

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

1-11

Упродовж року

Практичний психолог

Власенкова Є.В.

3

Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»

За запитом

Січень – Лютий

Практичний психолог

Власенкова Є.В.

4

Інформаційна робота через інтернет-сторінки

 

Упродовж року

Заступник директора з ВР Деревянко А.Ю.

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

Відповідно до Закону України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», який набрав чинності 19.01.2019 року Верховна Рада України постановила:

Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122):

1) частину другу статті 13 після цифр "173" доповнити цифрами "173-4";

2) доповнити статтею 173-4 такого змісту:

"Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

2. У Законі України "Про освіту" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 38-39, ст. 380):

2) частину другу статті 25 «Права та обов'язки засновника закладу освіти» доповнити:

  • «здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
  • розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;
  • сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу».

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

• систематичність (повторюваність) діяння;

• наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

• дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого";

2) частину другу статті 25 «Права та обов'язки засновника закладу освіти» доповнити:

  • "здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
  • розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;
  • сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу".

3) частину третю статті 26 «Керівник закладу освіти» доповнити :

• "забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

• з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

• розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

• забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

• повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти".

5) у статті 53 «Права та обов'язки здобувачів освіти»:

У частині першій Здобувачі освіти мають право:

• Захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою.

• На отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування)".

Частину третю доповнити:

Здобувачі освіти зобов'язані: "повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб"

* Заява складається заявником власноруч.

* Заяву можуть подавати особи, яким виповнилося 14 років. Якщо свідком випадку булінгу стала особа, яка не досягла 14 років, то заяву подають батьки або особи, що їх замінюють.

* Заяви щодо випадків булінгу можна подавати до кабінету заступника директора з виховної роботи.

 

ЗРАЗОК

 

Директору

комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа

І-ІІІ ст.. № 9»

Казаковій Г.В.

___________________________________

ПІБ заявника (повністю)

___________________________________

Домашня адреса

___________________________________

Контактний телефон

 

 

ЗАЯВА

         Я, _______________________________ , інформую про випадок булінгу над учнем __________________________________________

з боку _______________________ або групи учнів:______________________________________________________.

(Далі в довільній формі викладаються докладно всі обставини)

         До заяви додаю фото- та відеоматеріали (за наявності).

        

Дата                                            Підпис

 

 

 

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

Відповідно до листа МОНУ від 29.01.2019 №1/11-881 "Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчіх актів України щодо протидії булінгу (цькування) від 18.12.2018 №2657-VIII"

В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, створеної у закладі освіти з розгляду випадків булінгу, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Виконується рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування ) та накладаються адміністративні стягнення:

- Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян(850 та 1700 гривень відповідно)або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

- Така ж поведінка,вчинена групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення,передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.

- За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років,тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

Заяви щодо випадків булінгу можна подавати до кабінету заступника директора з виховної роботи.

 

Телефони "гарячих ліній"

Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000

Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335

Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20

Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75

Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103

Національна поліція України 102.

 

 

 

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

комунального закладу «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ст.. № 9»

1. УЧНІ ШКОЛИ ЗОБОВ’ЯЗАНІ:

1.1. Систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками, в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом освіти.

1.2. Підтримувати традиції школи, її авторитет.

1.3. З повагою ставитися до державних символів України.

1.4. Проявляти повагу до вчителів та інших працівників школи.

1.5. Поважати честь та гідність усіх учасників освітнього процесу.

1.6. Дотримуватися правил техніки безпеки під час освітнього процесу.

1.7. Дбайливо ставитися до шкільного майна.

1.8. Гідно, культурно поводитися у школі та за її межами.

1.9. Дотримуватися правил особистої гігієни, протиепідемічних заходів на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID-19.

2. УЧНІ ШКОЛИ ПОВИННІ:

2.1. Приходити до школи не пізніше як за 10 хвилин до початку уроку.

2.2. Мати охайний офіційно-діловий зовнішній вигляд.

2.3. Мати при собі необхідне канцелярське приладдя, зошити, підручники для кожного уроку, щоденник.

2.4. На початку уроку привітати учителя, вставши і вийшовши з-за парт.

2.5. На перерві – гідно поводитися, дотримуватися етичних норм поведінки у спілкуванні з іншими учнями та дорослими.

2.6. Реагувати на зауваження чергових учителів, адміністрації.

2.7. Будь-яку їжу споживати винятково у приміщенні їдальні.

2.8. Дотримуватися правил особистої гігієни під час прийому їжі.

3. УЧНЯМ ШКОЛИ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

3.1. Залишати приміщення школи без дозволу класного керівника або адміністрації школи.

3.2. Запізнюватися на заняття, не відвідувати уроки без поважних причин.

3.3. Запрошувати до школи сторонніх осіб без дозволу адміністрації.

3.4. Вживати алкогольні напої, тютюнові вироби, наркотичні засоби, психотропні речовини.

3.5. Забруднювати довкілля, зокрема територію та приміщення школи.

3.6. Використовувати мобільні телефони під час уроку не в освітніх цілях.

3.7. Приносити до школи предмети, ніяк не пов’язані з освітнім процесом.

Меню

Menu
Go to top